Aktualności

Właśnie skończyły się wakacje

Właśnie skończyły się wakacje, czas beztroskiej  zabawy i wrażeń. Drugi miesiąc wakacji upłynął równie szybko, a nasza świetlica tętniła życiem i radością. Oto jak spędziliśmy słoneczny sierpień. Sierpniowa przygoda zaczęła się od wizyty w Muzeum Powiatowym na kolejnym spotkaniu warsztatowym. Po obejrzeniu wystawy, która przedstawiała eksponaty wykopane podczas budowy parkingu podziemnego w Nysie, dzieci wykonały pudełeczka na wakacyjne skarby.

A na ostatnim spotkaniu warsztatowym w Muzeum robiliśmy takie cudeńka:

Przypominaliśmy sobie zasady bezpiecznego spędzania czasu podczas wakacji i nie tylko w czym pomogła nam Pani Joanna Hałajewska z Komendy Powiatowej Policji w Nysie.

Bywały także dni, gdy słoneczko odpoczywało, a za oknami padał deszcz na szczęście były to tylko nieliczne dni. W takich sytuacjach też świetnie potrafiliśmy się odnaleźć. Na naszej Świetlicy wyczarowywaliśmy prawdziwe arcydzieła: kwiaty z płatków kosmetycznych, płaskorzeźby z glinki, wachlarze z plastikowych widelców, tworzyliśmy niepowtarzalne kartki z wakacji. Bawiliśmy się w  kalambury i graliśmy w gry planszowe. Odbyły się zajęcia socjoterapeutyczne, na których dzieci uczyły się jak grzecznie prosić o pomoc oraz zajęcia z mediacji.

Po chwilowym załamaniu pogody znów wyszło słońce i mogliśmy wyruszyć na poszukiwanie wakacyjnej przygody. Dzięki życzliwości właścicieli , mieliśmy okazję wjechać na Ratuszową Wieżę widokową  i podziwiać panoramę naszego miasta.

Nie była to jedyna wieża, którą zwiedziliśmy. Wybraliśmy się do niedawno otworzonego Fortu Prusy i weszliśmy na Wieżę Ciśnień, z której rozpościera się przecudny widok. Dzięki uprzejmości kolejnej życzliwej nam osoby Panu Wiktorowi Misiarzowi poznaliśmy historię tegoż fortu, po której mogliśmy skorzystać z atrakcji takich jak karuzela czy trampolina i trochę się posilić ciasteczkami i napojami.

Uwielbiamy wędrówki, więc na kolejną wybraliśmy się do Kościółka pod wezwaniem Mario Ratuj znajdującego się w głębi lasku między Aleją Wojska Polskiego, a obwodnicą nyską. Była to nasza najdalsza piesza wędrówka i jesteśmy z siebie dumni, że pokonaliśmy ją z uśmiechem na twarzy.

Zakończeniem naszej wakacyjnej przygody była Impreza nad Jeziorem Nyskim w ramach akcji Policja Dzieciom zorganizowana przez KPP w Nysie w ramach, której nasze dzieci uczestniczyły w rozgrywkach piłki nożnej na plaży. Po zawodach sportowych zostaliśmy przetransportowani  policyjnymi motorówkami do stanicy WOPR gdzie czekały na nas gorące kiełbaski z grilla, napoje i  lody, a po zregenerowaniu sił dzieci mogły pojeździć policyjnym quadem i uczestniczyć w  prezentacji pierwszej pomocy przeprowadzonej przez ratowników WOPR-u. Wszyscy uczestnicy na koniec imprezy  otrzymali nagrody oraz zostali uhonorowani medalami i dyplomami przez samego Pana Komendanta Powiatowej Policji w Nysie mł. insp. Edwarda Flaga.

Ten wspólnie spędzony czas jest dla nas cennym przeżyciem i zostanie długo w naszych wspomnieniach. Choć wakacje dobiegły końca i czas wracać do szkoły nasze świetlicowe życie będzie tętnić dalej.