Aktualności

m1

mpips 2024

Ośrodek Pomocy Społecznej w Nysie ogłasza nabór uczestników do ministerialnego Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025. Program realizowany jest przy wsparciu finansowym ze środków pochodzących z Funduszu Solidarnościowego.

Program zapewnia wsparcie w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym osobom z Gminy Nysa:

  • dzieciom od ukończenia 2. roku życia do 16. roku życia z orzeczeniem o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami: konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji;
  • osobom niepełnosprawnym posiadającym orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności (lub orzeczenie równoważne);
  • osobom niepełnosprawnym posiadającym orzeczenie o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności (lub orzeczenie równoważne).

Osoby niepełnosprawne chętne do udziału w wyżej wymienionym Programie proszone są o wypełnienie Karty zgłoszenia do Programu „Asystent osobisty osoby
z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025
(druk w załączeniu) oraz dołączenia do niej:

  • Kserokopię aktualnego orzeczenia o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności albo orzeczenie traktowane na równi zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (tj. DZ. U. z 2024 poz. 44 z późn. zm.) lub  w przypadku dzieci od 2 roku życia do 16 roku życia orzeczenia o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami: konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji;
  • Kartę zakresu czynności w ramach usług asystencji osobistej do programu – druk w załączeniu;
  • Podpisaną klauzulę informacyjną RODO w ramach Programu „Asystent osobisty osoby
    z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2024  – druk w załączeniu;
  • Kserokopię dokumentu potwierdzającą ustanowienie opieki prawnej nad osobą niepełnosprawną – w przypadku sprawowania opieki prawnej nad pełnoletnią osobą niepełnosprawną.                                                     

Osoba z niepełnosprawnością lub jej opiekun prawny sama wskazuje osobę do świadczenia usługi asystencji osobistej. Asystentem nie może być członek rodziny osoby niepełnosprawnej

(na potrzeby realizacji Programu za członków rodziny uczestnika uznaje się wstępnych oraz zstępnych, krewnych w linni bocznej, małżonka, wstępnych oraz zstępnych małżonka, krewnych w linni bocznej małżonka, zięcia, synową, macochę, ojczyma oraz osobę pozostającą we wspólnym pożyciu, a także osobę pozostającą w stosunku przysposobienia z uczestnikiem), opiekun prawny lub osoba faktycznie zamieszkujące razem z uczestnikiem

Wskazanie następuje poprzez dołączenie do ww. dokumentów:

  • Oświadczenie o wskazaniu osoby do realizacji usługi Asystenta osobistego osoby
    z niepełnosprawnością – druk w załączeniu;

Ponadto informujemy, iż w przypadku gdy usługi asystencji osobistej będą świadczone na rzecz dzieci niepełnosprawnych od 2 roku życia do 16 roku życia dokumentacje będzie należało uzupełnić o:

  • Zaświadczenie o niekaralności asystenta;
  • Pisemną akceptację osoby asystenta ze strony rodzica lub opiekuna prawnego dziecka z niepełnosprawnością – druk w załączeniu .

Kartę zgłoszenia do Programu „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025 (z wymaganymi załącznikami nr 1 – 5 oraz kserokopią orzeczenia o niepełnosprawności) należy przesłać pocztą tradycyjną lub złożyć w sekretariacie pok. 39 Ośrodka Pomocy Społecznej w Nysie (ul. Komisji Edukacji Narodowej 1a, 48-303 Nysa) do dnia 10 stycznia 2025 do godz. 15:00.

 

Załączniki:

Tags:

Zapraszamy organizacje pozarządowe prowadzące działalność statutową w obszarze podlegającym konsultacjom na terenie województwa opolskiego do zgłaszania uwag/propozycji do projektu uchwały Sejmiku Województwa Opolskiego w sprawie pozbawienia kategorii dróg wojewódzkich drogi wojewódzkiej nr 460 stanowiącej załącznik nr 2 do Uchwały Nr 1486/2024 Zarządu Województwa Opolskiego z dnia 14 listopada 2024 r. w sprawie przyjęcia projektu uchwały Sejmiku Województwa Opolskiego w sprawie uchylenia uchwały LXII/634/2024 Sejmiku Województwa Opolskiego z dnia 27 lutego 2024 r. w sprawie pozbawienia kategorii dróg wojewódzkich drogi wojewódzkiej nr 460 oraz rozpoczęcia konsultacji z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji oraz z Radą Działalności Pożytku Publicznego Województwa Opolskiego.

Termin przeprowadzenia konsultacji:  18.11.2024 r. - 2.12.2024 r.

Sposób konsultacji: ewentualne uwagi/propozycje do projektu uchwały Sejmiku Województwa Opolskiego będzie można zgłaszać na formularzu stanowiącym załącznik nr 3 do Uchwały Nr 11362/2024 Zarządu Województwa Opolskiego z dnia 3 stycznia 2024 r. w sprawie przyjęcia projektu uchwały Sejmiku Województwa Opolskiego w sprawie pozbawienia kategorii dróg wojewódzkich drogi wojewódzkiej nr 460 oraz rozpoczęcia konsultacji z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji oraz z Radą Działalności Pożytku Publicznego Województwa Opolskiego, za pośrednictwem:

  • poczty elektronicznej na adres e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,
  • poczty tradycyjnej lub złożyć osobiście: w kancelarii ogólnej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego, ul.  Gen.  J.  Hallera  9, 45-869 Opole, lub w punkcie informacyjnym  kancelarii ogólnej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego, ul. Piastowska 14 - Ostrówek, 45-082 Opole.

Dokumenty podlegające konsultacjom:

  • projekt uchwały Sejmiku Województwa Opolskiego w sprawie pozbawienia kategorii dróg wojewódzkich drogi wojewódzkiej nr 460

 

 

SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE

Tags:

W Rządowym Programie Rozwoju Organizacji Obywatelskich PROO 5 została uruchomiona nowa ścieżka, która umożliwia składanie wniosków na pokrycie wydatków wynikających z potrzeb organizacji poszkodowanych w wyniku powodzi i trąb powietrznych we wrześniu 2024 r.

 

Rada NIW-CRSO, z inicjatywy dyrekcji NIW-CRSO, spotkała się dziś w trybie pilnym i zaakceptowała zmiany w regulaminie PROO 5. Organizacje w ramach nowej „Ścieżki 1.2 – Pomoc doraźna – organizacje poszkodowane w wyniku powodzi i trąb powietrznych” będą mogły składać wnioski o wsparcie do wysokości 20 000 zł. W naborze będą mogły wziąć udział wszystkie organizacje pozarządowe. Środki można wydawać np. na osuszanie budynków, naprawy zniszczonego sprzętu i inne. NIW przeznaczy na ten cel ponad 3 mln złotych.

 

– Zachęcam wszystkie organizacje pozarządowe do składania wniosków w ramach PROO 5. Podkreślam też, że z ministrem Markiem Krawczykiem ciągle pracujemy nad rozwiązaniami, które mają na celu wsparcie organizacji działających w tym trudnym czasie. Zapewniam, że jestem w stałym kontakcie z przedstawicielami NGO z terenów objętych powodzią oraz z lokalnymi i centralnymi władzami – mówi Michał Braun.

 

Informujemy, że Dyrektor Andrzej Rybus – Tołłoczko dołączył do sztabu kryzysowego na Dolnym Śląsku, a przewodniczący Rady NIW – CRSO do sztabu kryzysowego w Opolu.

 

Organizacje będą mogły składać wnioski od wtorku 17 września 2024 r. O szczegółach będziemy informować na naszej stronie internetowej i mediach społecznościowych.

 

Do pobrania

Tags:
© 2018 Ośrodek Pomocy Społecznej w Nysie