Zakład Ubezpieczeń Społecznych jest przygotowany do obsługi świadczenia interwencyjnego.
Jest to wsparcie finansowe dla przedsiębiorców poszkodowanych w wyniku powodzi.
Wnioski będzie można składać od 5 października 2024r. przez Internet, w dowolnej placówce ZUS lub w punkcie mobilnym.
Świadczenie przeznaczone jest dla przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą na 16 września 2024 r. Kierowane jest zarówno do osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, w tym wspólników spółek cywilnych, osób prawnych jak i jednostek organizacyjnych niebędących osobą prawną (której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną).
Świadczenie interwencyjne będzie przyznawane po złożeniu, przygotowanego przez ZUS, wniosku RSI – „Wniosek o świadczenie interwencyjne przeznaczone na wsparcie dalszego prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy poszkodowanego w wyniku powodzi”.
Wniosek można złożyć elektronicznie (przez Platformę Usług Elektronicznych ZUS/eZUS) w formie pisma ogólnego POG, do którego należy dołączyć wniosek o świadczenie interwencyjne.
Niezbędne dokumenty można też złożyć w formie papierowej w dowolnej placówce ZUS lub w punkcie mobilnym. Wniosek w formie interaktywnego formularza będzie dostępny na stronie www.zus.pl.
Szczegółowe informacje: https://www.zus.pl/-/%C5%9Awiadczenie-interwencyjne?redirect=%2Fbaza-wiedzy%2Fbiezace-wyjasnienia-komorek-merytorycznych%2Ffirmy
lub pocztą tradycyjną.
Zgłoszenie roszczeń powinno być w formie pisemnej i zawierać następujące informacje:
Jeżeli jest to możliwe, prosimy o udostępnienie dok. fotograficznej powstałych szkód.
Na dalszym etapie likwidacji z poszkodowanym będzie kontaktował się ubezpieczyciel, który może wymagać uzupełnienia danych.