Aktualności

Czy jest tu ktoś, kto nie lubi słodyczy? Chyba wszyscy je uwielbiamy, prawda?

Mamy dziś dla was przepis na ciasteczka- ślimaki.

Do stworzenia takich smakowitych ślimaczków potrzebujemy tylko opakowania ciasta francuskiego, słoiczka pasty czekoladowo-orzechowej do kanapek i… piekarnika.

Ciasto francuskie rozmrażamy i rozwijamy. Jedną stronę smarujemy pastą czekoladową, pozostawiając na jednym brzegu 0,5 centymetra wolnego ciasta.

Następnie rolujemy ciasto czekoladą do wewnątrz tak, aby wolny brzeg pozostał za zewnątrz. Zwilżamy go delikatnie wodą i dociskamy.

Roladę kroimy na 1 centymetrowe krążki i układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.

Pieczemy około 10-15 minut w piekarniku z termoobiegiem nagrzanym do 180st.

Ślimaczki są gotowe, gdy się delikatnie zarumienią.

slimaczki

Smacznego!

Witajcie moi drodzy mamy nadzieję, że mimo pandemii cieszycie się urokami zimy, która w tym roku uraczyła nas sporym mrozikiem i puszystym śniegiem. Można wyciągnąć sanki, porzucać śnieżkami czy ulepić bałwana. Chcielibyśmy przypomnieć Wam kilka podstawowych zasad bezpiecznej zabawy w zimowej aurze. Ujemna temperatura sprawiła, że pozamarzały małe rzeczki, stawy, a nawet nasze jezioro jest skute lodem. Pamiętajcie jednak, że nie mieszkamy na Biegunie Północnym i pokrywa lodowa u nas jest cienka i bardzo niebezpieczna. Pod żadnym pozorem nie można wchodzić na lód, próbować czy wytrzyma nasz ciężar. Pokrywa lodowa potrafi być gruba w jednym miejscu, a krok dalej kruszy się. Pamiętajcie, że jeśli zobaczycie kogoś pod kim załamał się lód, nie próbujcie sami go ratować. Należy zawsze ocenić sytuację, czy jesteśmy w stanie pomóc, bo jeśli nie mamy na tyle siły oraz sprzętu, który można by było wykorzystać, aby pomóc tonącemu zostaje nam powiadomienie odpowiednich służb dzwoniąc pod numer alarmowy 112.

OIP

1

Model uczenia się.
Używaj sposobów spostrzegania i zapamiętywania typowych dla:
wzrokowiec - najlepiej uczy się patrząc,
słuchowiec- najlepiej uczy się słuchając,
czuciowiec- najlepiej uczy się czując lub doświadczając.

2

Wzrokowcy:
• uczą się z tabel

  • robią plany, mapy
    • stosują podkreślenia, zakreślają w książce, zeszycie
    • najważniejsze informacje, wzory piszą na kartkach i wieszają je w różnych częściach pokoju
    • często uważnie patrzą na to, co chcą zapamiętać

Słuchowcy:
• uczą się na głos
• nagrywają najważniejsze informacje na dyktafon
• słuchają nagrań z lekcji np. j. obcych
• uważnie korzystają z każdej lekcji, z tego co mówi nauczyciel
• proszą nauczycieli o przeczytanie im najważniejszych informacji
• uczą się przy relaksującej muzyce
• przypominają sobie głos nauczyciela lub lektora z nagrań

Czuciowcy:
• starają się mieć emocjonalny stosunek do tego, czego się uczą
• zainteresowanie, motywacja są dla nich bardzo ważne
• zapamiętują chodząc po pokoju
• piszą, rysują to, co mają zapamiętać
• używają rytmu do zapamiętania
• włączają odczucia zapachu, smaku, dotyku do zapamiętania różnych historii i wiadomości.

Przygotowywanie się do nauki np. lekcji, wykładów, aktywne słuchanie,  dobre notowanie, powtarzanie przyswojonych wiadomości jest właśnie efektywnym uczeniem się.
Przygotowanie do lekcji:

  • powtarzanie- im częściej uczeń ma do czynienia z daną informacją- tym lepiej ją zapamięta
  • przejrzenie materiału na nadchodzącą lekcję i wynotowanie kilku pytań związanych z tym materiałem
    •aktywne słuchanie
    •koncentracja na lekcjach (należy słuchać głównych idei, koncepcji pomiędzy nimi, ważnych szczegółów, rozróżniając co jest ważne a co mniej)
    •aktywność na lekcjach (jeśli uczeń zadaje pytania, zgłasza się do odpowiedzi, podchodzi do tablicy
    i coś próbuje rozwiązać, a zwłaszcza jeśli zmaga się z jakimś ćwiczeniem - to wszystko sprawia, że
    w jego pamięci zostaje więcej śladów.
    Co jest jeszcze ważne?
    •pozytywne nastawienie do lekcji
    •dobre notowanie (skróty myślowe, mapy)
    Nasze mózgi są ewolucyjnie przystosowane do zapamiętywania bardzo skomplikowanych modeli informacji, które składają się z wielowymiarowych obrazów. W przypadku ważnego dla nas wspomnienia z łatwością jesteśmy w stanie przypomnieć sobie towarzyszące mu emocje, kolory, zapachy, czy dźwięki. O wiele trudniej jest nam za to zapamiętać spisane, suche fakty. Kluczem do zapamiętywania nowych pakietów informacji jest więc skojarzenie ich z żywym obrazem stworzonym w naszej wyobraźni.

Guma do żucia ma wiele wartościowych właściwości – odświeża oddech, oczyszcza zęby, uspokaja. W dodatku nie jest droga. Dziś ma swoje święto, warto więc pofatygować się do kiosku i kupić ulubioną gumę.

Początki gumy do żucia sięgają już lat pięćdziesiątych XIX wieku, jednak prawdziwą popularność zyskała ona dwadzieścia lat później za sprawą Amerykanina, Thomasa Adamsa. Pierwsze gumy do żucia wyglądały jak brązowe bryły żywicy. Dziś produkt ten jest sprzedawany w setkach wariantów: różnych kształtach, rozmiarach, smakach i kolorach.

guma do zucia

© 2018 Ośrodek Pomocy Społecznej w Nysie